Mistr, Učitel Koichi Oguri

18.01.2012 07:10

Prosinec 2011 - odešel Václav Havel, Hana Andronikova a mnoho dalších....

 

17. Leden 2012 - odešel můj milovaný učitel Koichi Oguri, opravdový Shihan Bujinkan Dojo Japan

 

Sensei Oguri mi kdysi řekl: "Martinsan, je spousta těch, co dělají bojová umění, a k tomu mnoho dalších věcí. Chvilku dělaji toto, pak zas tamto a tím jsou roztříštění do mnoha směrů. Nakonec nedělají nic pořádně. Rozhodneš-li se jít cestou bojových umění stačí jedna obyčejná věc - MILOVAT. Je-li tam láska, bude v jedné jediné Cestě obsaženo všechno!"

 

Vzpomínám na všechny ty cenné lekce, které mi Sensei Oguri udělil. Vzpomínám, jak mi řekl "Martinsan anatano ugoku wa chioto chigaudesu!", jak mě laskavě kritizoval za mé chyby v chápání taijutsu. Ukazoval celou svojí osobností skromnou a trpělivou cestu silného válečníka a bojovníka. Každý okamžik, který jsem s nim strávil byl pro mě nezapomenutelným darem, skutečným darem z Nebes.

 

Byl a zůstává ve mě jako obyčejný, neobyčejný člověk, přesně takový jak to vykresluje ve svých knihách Soke Hatsumi, jeho učitel. Pro učitele musí být těžké, když odejdou dříve jeho studenti.

 

Můj drahý a milovaný učiteli, prosím dohlížej na nás, studenty, i z oněch míst, které nám zůstávají skryty.

Tvůj student, Martin